Erhvervserfaring

IT PROJECT MANAGER - OMILON Danmark (Tidligere Max Manus)

Januar 2020 – NU

OM JOBBET: 

I jobbet som IT Project Manager hos Omilon har jeg ansvaret for vores projekter hos alle vores kommunale kunder.

Omilon er den førende leverandør af talegenkendelse i Danmark. Vores kunder bruger talegenkendelse til at lette og effektivisere et vidt omfang af forskellige arbejdsopgaver. Leverancen af talegenkendelse hos en kunde, er derfor ikke ens med leverancen hos en anden. Det kræver, at jeg er meget omstillingsparat, da min rolle varierer fra projekt til projekt.

Jeg er ansvarlig for, at scenen sættes for en succesfuld implementering samt sikre at kunderne efter endt implementering fortsat er glade og tilfredse med vores leverance og fortsat bruger talegenkendelse som et værdiskabende værktøj.

I jobbet kommunikerer jeg med en bred vifte af stakeholders. Heriblandt vores leverandører af den teknologiske løsning, kunderne (herunder både brugere, ledelse og projektansvarlige) samt ledelsen, mine kolleger og salgsafdelingen hos Omilon.

Derudover er en af mine arbejdsopgaver at supportere vores kunder, hvor jeg med min serviceminded tilgang forsøger at løse de udfordringer kunden sidder med bedst muligt. Ofte sker det i tæt samarbejde med mine tekniske kolleger, hvor jeg står for afholdelse af blandt andet fremdriftsmøder.

Jeg gør meget ud af, at være on-site på alle mine projekter, for at sikre mig fremdrift og en høj kundetilfredshed. Samtidig vægter jeg det kommercielle i alle projekter højt.

I jobbet har jeg rigtig meget ansvar og gør ofte brug af min systematiske tilgang. Derudover sætter jobbet store krav til mine samarbejdsevner både internt og eksternt. Alle ting, der gør, at jeg synes jobbet er rigtig spændende.

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Projektledelsen af alle vores kommunale kunder
  • Ansvarlig for scenen sættes til en succesfuld implementering
  • On-site på alle mine projekter, for at sikre fremdrift og kundetilfredshed
  • Facilitator for interne såvel som eksterne  statusmøder, projektevalueringer, styregruppemøder mm.
  • Support og problemløsning af vores talegenkendelsesløsning
  • Dialog og samarbejde med systemleverandør og kunder 
UDBYTTE:
  • Stort ansvar for egne projekter
  • Projektledelse af vidt forskellige projekter
  • Stor erfaring med kundekontakt – både i skrift og tale

IT-SYSTEMKONSULENT - Sympa

August 2017 – December 2019

OM JOBBET:

Som IT-systemkonsulent arbejdede jeg med projektledelsen, implementering og konfigurering af HR-systemet, Sympa HR. 

Det var et rigtig spændende job, hvor jeg fik lov til at arbejde med it-projektledelse, med it som et værdiskabende værktøj og være i kontakt med mange forskellige kunder og samarbejdspartnere.

Samtidig synes jeg, at det var fedt, at jeg via mit arbejde kunne systematisere, optimere og udvikle kundernes processer og være med til at levere en it-løsning, der opfyldte deres behov.

Som konsulent var jeg vandt til, at alle mine timer skulle registreres på de forskellige projekter samt fakturere kunderne for evt. ekstra opgaver.

Jeg stod for undervisningen af vores kunder, så de endte med selv at blive administratorer/superbrugere i Sympa HR. Her fokuserede jeg især på, at formidle, så både kunder med en stor og lille it-viden fik noget ud af undervisningen. 

Endvidere var en af mine arbejdsopgaver at supportere vores kunder, hvor jeg med min serviceminded tilgang løste de udfordringer kunden sad med bedst muligt

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Projektledelse fra A til Z

  • Sikre at de økonomiske aspekter ved projektet blev overholdt

  • Systemtilpasninger og konfigurering i henhold til kundeønsker og behov

  • Implementering af løsninger hos kunderne

  • Undervisning af super- og slutbrugere

  • Support og merslag af Sympa HR

  • Kontakt til systemleverandør, kunder og øvrige samarbejdspartnere i Norden

  • Deltage i koncept- og produktudvikling med kolleger og kunder

UDBYTTE:
  • Projektledelse

  • Arbejde, hvor de finansielle aspekter ved et projekt var i fokus.

  • Projekt- og konfigureringsarbejde med udgangspunkt i at imødekomme kundernes behov samt optimere diverse processer

  • Stort indblik og kendskab til forskellige HR-processer i alle størrelser virksomheder

  • Stor erfaring med kundekontakt – både i skrift og tale

FREELANCE WEBUDVIKLER - KLOKKESKOVEN.DK

2021

OM JOBBET:

Jeg har opsat og lavet hjemmesiden, Klokkeskoven.dk til et senior bofællesskab, der havde udfordringer med at sælge sig selv online og havde brug for et intranet til eksisterende beboere.

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Ansvarlig for udvikling og design af website i WordPress med udgangspunkt i Seniorbo Klokkeskovens behov og ønsker

UDBYTTE:
  • Stor brugererfaring med og kendskab til WordPress

FREELANCE WEBUDVIKLER & PROJEKTLEDER - JK-Frim.dk

Oktober 2016 – NU

OM JOBBET:

Via mit netværk fik jeg opgaven med at udvikle og projektlede etableringen af en webshop til salg af frimærker. Det kom der JK-Frim.dk ud af.

Websitet er lavet i WordPress med WooCommerce som bærende plugin til webshoppen. Derudover er der benyttet en lang række andre plugin’s for at opfylde ejernes ønsker. 

I dag står jeg for markedsføring og vedligeholdelse af hjemmesiden. 

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Ansvarlig for udvikling og design af website i WordPress med udgangspunkt i JK-Frim’s ønsker og behov

  • Markedsføring – herunder nyhedsbreve 
  • Bestilling og design af diverse materiale til markedsføring

  • SEO & Google Analytics

UDBYTTE:
  • Projektarbejde med udgangspunkt i kundens ønske

  • Stor brugererfaring til og kendskab med WordPress

  • Erfaring med SEO & Google Analytic

SELVSTÆNDIG - Trendmode.dk 2007 - nu

2007 – NU

OM JOBBET:

Jeg startede som 17 årig min egen virksomhed, Trendmode.dk. Her sælger jeg primært kostumer og kjoler, som jeg importerer fra Asien.

Trendmode.dk har fungeret som mit studiejob under både gymnasiet og universitetet, men er kun på hobby-niveau den dag i dag. 

At være selvstændig med et website har lært mig en hel masse og givet mig et unikt indblik i, hvad det vil sige, at drive en virksomhed.

Jeg har selv haft ansvaret for alle processerne både i forhold til indkøb, regnskab (herunder også momsregnskab), kundeservice og kommunikation med kunderne, markedsføring og salg osv.

Udover at det er meget lærerigt at være selvstændig, har det også givet mig en selvstændig og ansvarsbevidst tilgang til mit arbejde, som jeg flere gange har kunnet drage stor fordel af i anden erhvervsmæssig sammenhæng.

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:

Alle opgaver i forbindelse med driften af virksomheden, herunder:

  •  indkøb

  • økonomi & regnskab

  • salg & markedsføring

  • hjemmesidedesign & udvikling

  • kundeservice og kundekontakt

UDBYTTE:
  • Stor erfaring med at drive virksomhed og alle processerne omkring det 

  • Evnen til at arbejde selvstændigt og tage ansvar for eget arbejde 

  • En serviceminded tilgang og vigtigheden af det      

PROJEKT- & UDVIKLINGSKONSULENT - Kongsvang Cleaning & Facility A/S

Aug. 2016 – marts 2017

OM JOBBET:

Som Projekt- & Udviklingskonsulent var min primære funktion, at optimere processer, og herved skabe klarhed over kommandoveje i Kongsvang. Dette gjorde jeg med reference til den administrative leder og i tæt sparring med den øvrige ledergruppe samt salgs- drift- og kvalitetsafdelingen.

Mine arbejdsopgaver var en kombination af projekter, som jeg var tovholder for og stod for implementeringen af, og ad hoc-opgaver. Herunder stod jeg også for projektplanlægning samt præsentation af disse for ledelsen.

Jeg var projektleder for virksomhedens SharePoint, hvor jeg stod for opbygningen, design og planlægningen af implementeringen. Endvidere var jeg tovholder for projekter på virksomhedens intranet, Kongsvang Intra. Dette omfattede opsætning, redigering, generel vedligeholdelse og support.

Jeg var ansvarlig for IT i virksomheden og skulle sikre, at det fungerede upåklageligt. Såfremt der opstod problemer forsøgte jeg i første omgang at løse dem selv og alternativt sikrede jeg mig en løsning i samarbejde med eksterne samarbejdspartnere.

Dertil var jeg medarrangør for diverse arrangementer i virksomheden – bl.a. 5 juletræsfester med over 450 deltagere.  

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Undervisning i professionel brug af MS Office – herunder Excel og PowerPoint

  • Projektorienterede opgaver med hovedfokus på optimering og klarlægning af kommandoveje på alle led og niveauer

  • Optimering og udvikling af virksomhedens intranet

  • Udvikling, design og implementering af SharePoint

  • Optimering af interne arbejdsgange

  • IT-ansvarlig

  • Koordinator og medarrangør for diverse arrangementer  

UDBYTTE:
  • En struktureret, ansvarsbevidst og detalje-orienteret tilgang til opgaverne

  • Løsningsorienteret tilgang med fokus på optimering og udvikling

  • Projektorienteret arbejdsform

  • Samarbejde på kryds og tværs i en virksomhedmed en meget mangfoldig medarbejder-sammensætning  

  • Formidling – især vha. it-baserede løsninger

Konsulent (internship)- DUCIT ApS

August 2015 – december 2015

OM JOBBET:

Gennem min praktik ved DUCIT ApS fik jeg et indblik i opstarten af en konsulent-virksomhed, som både lavede strategisk arbejde, men også udgav en bog under mit praktikforløb. Derfor var mine opgaver også meget alsidige.

Jeg forestod diverse markedsføringsopgaver både alene og i samarbejde med virksomhedens direktør. Her brugte jeg hovedsagligt de sociale medier som platform.

Herudover bidrog jeg med korrekturlæsning i forbindelse med udgivelsen af bøgerne “I dit første job” og “Forbered dig til dit første job”.

Endvidere hjalp jeg med udarbejdelsen af diverse analyser til strategisk arbejde for virksomhedens kunder – herunder bl.a. markedsanalyse.

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Hjælp til opstart af nyetableret konsulent virksomhed

  • Social marketing på Facebook og andre sociale medier

  • PR-arbejde

  • Markedsundersøgelser og strategisk arbejde    

UDBYTTE:
  • Erfaring med at bruge teorier fra studiet omkring marketing og strategi i en praktisk relevant sammenhæng     

STUDENTERMEDHJÆLPER - Kongsvang Cleaning & Facility A/S

August 2014 – Juli 2016

Som studentermedhælper hos Kongsvang var jeg en del af virksomhedens Kundecenter. Her varetog jeg bl.a. udarbejdelsen af tegningsmateriale, arbejdsplaner, kundebreve osv.​

Dertil stod jeg for oplæringen af alle nye studentermedhjælpere.

Endvidere var jeg fast afløser i virksomhedens reception, hvor jeg bl.a. skulle byde gæster varmt velkommen og tage mig af diverse indgående opkald, der kunne være alt fra kundeklager, regningsspørgsmål til forespørgsler vedr. løn fra medarbejdere. Derudover hjalp jeg bogholderiet med bogføringsopgaver i C5.

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:​
  • Udfærdigede tegningsmateriale, arbejdsplaner, kundebreve

  • Udarbejdelse af dele til tilbudsmateriale

  • HR-relaterede opgaver

  • Fast afløser til at passe virksomhedens reception

  • Diverse ad hoc-opgaver  ​

UDBYTTE:
  • Struktureret og detaljeorienteret arbejde i samarbejde med virksomhedens drift og salgs-afdeling samt administration

  • Arbejde i en virksomhed med en meget mangfoldig medarbejdersammensætning

  • Arbejde, hvor punktlighed og overholdelse af  deadline var altafgørene 

KUNDERÅDGIVER - TDC

Aug. 2010-aug. 2011 & juni 2012-aug. 2012 (sommerferien)

OM JOBBET:

Jeg har arbejdet som Kunderådgiver hos TDC i mit sabbatår mellem gymnasiet og universitetet. Derudover arbejdede jeg der i min sommerferie mellem 2. og 3. semester.

Hos TDC varetog jeg indgående opkald fra kunder, der primært havde regningsspørgsmål eller ønskede at opsige deres abonnementsaftale. 

Jeg skulle via den gode dialog forsøge at fastholde kunderne hos TDC og sikre mig, at de havde de bedst mulige abonnementer i forhold til deres individuelle behov. 

Som Kunderådgiver hos TDC havde jeg en masse definerede mål vedr. salg, kundetilfredshed, behandlingstid osv., som jeg skulle opfylde, hvilket jeg levede fuldt op til.

ANSVARSOMRÅDER/OPGAVER:
  • Kundeservice i regningsservice og opsigelses-afdelingen

  • Sikring af professionel sagsbehandling

  • Fastholdelse af kunder       

  • Salg – både ny- og mersalg  

UDBYTTE:
  • Kommunikation med alle typer personprofiler

  • Konflikthåndtering via den gode dialog

  • Serviceorienteret tilgang til arbejdet, hvor kundens behov og tilfredshed var i fokus

  • Ansvarsbevidsthed overfor kunder og arbejds-opgaverne med udgangspunkt i en løsnings-orienteret tilgang